.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برکناری ناگهانی وزیر شمالي
رئیس‌جمهور در حالی متکی را از وزارت امور خارجه برکنار کرده که وی امروز برای ابلاغ پیام احمدی‌نژاد به همتای سنگالی وی، عازم این کشور شد.
برکناری ناگهانی وزیر شمالي

با حکم محمود احمدی‌نژاد، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برکنار شد.

به گزارش شمال نيوز ، پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری روز دوشنبه (۲۲ آذر ۱۳۸۹) از حکم انتصاب علی‌اکبر صالحی به سرپرستی وزارت امور خارجه و نامه «قدردانی از زحمات و خدمات منوچهر متکی» خبر داد.

علی‌اکبر صالحی، معاون فعلی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی است. وی پیش‌تر، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر عهده داشته است.

رئیس‌جمهور در حالی متکی را از وزارت امور خارجه برکنار کرده که وی امروز برای ابلاغ پیام احمدی‌نژاد به همتای سنگالی وی، عازم این کشور شد.

منوچهر متکی جزء معدود وزرای دولت نهم است که در دولت دهم نیز در پست خود باقی ماند گرچه بارها شایعات مختلفی از استعفا و یا برکناری وی منتشر شد.

آخرین مورد این شایعات به تابستان ۸۹ برمی‌گردد، زمانی که رئیس‌جمهور طی احکامی اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی، محمد مهدی آخونزاده و ابوالفضل زهره‌وند را به عنوان نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه، آسیا، افغانستان و دریای خزر منصوب کرد.

این انتصاب‌ها با واکنش گسترده چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس مواجه شد. مرکژ پژوهش‌های مجلس نیز آن را مغایر قانون اساسی دانست.

در همین حال رهبر انقلاب نیز در آن زمان تاکید کردند وزارت امور خارجه «مسئول هدایت منسجم و برنامه‌ریزی شده سیاست خارجی» است و خواهان پرهیز از موازی‌کاری شدند. در پی این تذکر رهبر انقلاب، احمدی‌نژاد احکام قبلی خود را باطل کرد.

پیش از ابطال این احکام، برخی گزارش‌ها از استعفای متکی حکایت می‌کردند. با این حال وی ضمن رد آن‌ها از مسئولان خواسته بود تا با اظهارنظرات غیررسمی، به دیپلماسی ایران آسیب نزنند.

منوچهر متکی پیش از وزارت امور خارجه در دولت اول احمدی‌نژاد، نماینده مجلس بوده و در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم نیز رئیس ستاد انتخاباتی علی لاریجانی بود.

تغییر متکی، اولین تغییر وزرای دولت دهم و سومین تغییر تیم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از استعفای علی لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی و حضور علی‌اکبر صالحی در سازمان انرژی اتمی است./ 465


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 آذر 1389
"واقعا" باید تمامی کارهای رییس جمهوری را ستود؟ آیا میتوان انتقاد هم کرد؟؟ البیه شمال نیوز کاهی به نعل میزند و گاهی به میخ....
امین 22 آذر 1389
تو این مملکت چه خبره!
مسلم 22 آذر 1389
این که انتخاب افراد ی بعنوان وزیر حق رییس جمهور است شکی نیست اما فکر کنم جابجایی فرد باتجربه ای همچون آقای دکتر متکی که در کشور نبودند در شان ایشان نبود.تمام کسانی که اطلاعات کمی هم در سیاست داشته باشندمیفهمند که آقای رییس جمهور از مدتها قبل در پی برکناری ایشان بودند چون موازی کاری های فراوانی در سیاست خارجی کشور پدید آورده بودند که حتی مقام معظم رهبری نیز تذکراتی درخصوص پرهیز از موازی کاریهافرموده بودند. از همینجا خسته نباشید به آقای دکتر منوچهر متکی عرض میکنم.
نا شناس 22 آذر 1389
خدا شمالی ها رو حفظ کنه
نا شناس 22 آذر 1389
ایشان وزیر بسیار ساعی و پر تلاشی بود در سخت ترین شرایط دولت را یاری کرد. ما مازندرانی ها به وجود ایشان در کابینه افتخار می کردیم
نا شناس 22 آذر 1389
khoda ra shokr tabrek bh mardom iran mottaki bayd kheili vaght pish myraft
ناشناس 23 آذر 1389
قطعا این تغییربی ارتباط با رحیم مشایی نیست ... حقیقتا دکتر متکی نیرویی ولایی و کاربلد بوده که ما نتیجه زحمات ایشان را در سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر دیدیم .. از سایت شمال نیوز هم درخواست می شود نون به نرخ روز نخورد /
نا شناس 23 آذر 1389
جناب آقای ابراهیمی تحویل بگیر . حالا شما بیا از مدیران شمالی دم بزن . چرا در مقابل این برکناری حرفی نمیزنی؟ مگر متکی شمالی نبود ؟مگر جایگاه متکی کمتر از کردان و مشایی بود؟البته ببخشید چون بین مشایی و متکی یکی را باید انتخاب کرد و قطعا شما مشایی را انتخاب میکنی . بنابراین بین مشایی و متکی قطعا مشایی را انتخاب میکنی .حالا در این میان آبروی یک مومن از بین رفت عیبی نداره چشمش کور نمیخواست بره مسافرت......
محمد 23 آذر 1389
آقای رئیس جمهور آقای متکی درست است یکی از وزیران شما بود ایشان یکی از وزیران در جمهوری اسلامی هم بودند ایا بهتر نبود بعداز
سفر با یک تشکر خالی از ایشان خداحافظی می کردید .
mmm 23 آذر 1389
زمانی که کردان را در مجلس استیضاح کردند و به نا حق سر بریدن خیلی از این اتفاق ناراحت شده و مجموعه تیمی آقای لاریجانی اظهار شگفتی کردیم که چرا با خودی - آقای کردان هم وزیری شمالی بود و آقای متکی هم وزیر شمالی ...حال با شنیدن خبر برکناری آقای متکی بجای اینکه حزون و اندوه در خطه شمال بویژه در غرب گلستان باشیم شاهد ارسال شاد باش و تبریک مردم در این ماه هستیم چرا ؟؟؟ مگر چه اتفاقی افتاده ؟؟؟ متکی چه کرده ؟؟؟ آقایان بروند مروری بر ایام صدرات بکنند ببیند چه کردند تا درس باشد برای آینده
l.l 23 آذر 1389
دست مريضا به وزير توانمند مردم ايران آقاي متكي
نا شناس 23 آذر 1389
آقای شجاعی سلام علیکم
حالا بیا و در تبلیغات احمدی نژاد بگو او در کابینه وزیر شمالی دارد بین بین الله خودت این شیوه عزل آقای دکتر متکی را قبول داری؟ اگر نه پس مردانه در سوال از رئیس جمهور مطالبت ما راهم از ایشان گله شمالی ها به ایشان بگو
نا شناس 23 آذر 1389
آقای دکتر متکی نور چشم رهبر معظم انقلاب است
نا شناس 23 آذر 1389
از آقای دکتر لاریجانی می خواهیم با شجاعت از بی حرمتی به این وزیر توانمند مطالبات ما را به رئیس جمهور متذکر شود آیا درست است مجلس به همین سادگی رئیس جمهور را استیضاح کند
mohammad 23 آذر 1389
با سلام : بنده خدا حتی فرصت خدا حافظی با دفتردارش را نداشت خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر کند . فیلم سفر به سنگال امشب در سینماهای تهران ........؟؟؟؟؟؟
نا شناس 23 آذر 1389
از آقای لاریجانی میخواهیم با تمام قوا و شجاعت و با عدالت با این موضوع برخورد کند در این مملکت چه خبره هر کسی ساز خودش را میزند بنده خدا ماموریت بود چرا با او این کار را کردید خیلی بی انصافیه شمالی کشی دارید میکنید چقدر با این شمالیها بد برخورد میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 24 آذر 1389
................................برکناری متکی,شادی یا عزا



با توجه به روند سیاست و اثر گذاری تاثیر گذارن در اجرا و تابعیت از خط و مشی تعیین شده در اینده نگری(چشم انداز)اینگونه عزل و نصبها در این دیار چندان دور از ذهن نیست.

و اما منوچهر,اوکه مورد تایید و پیشنهاد مقام رهبری بود و عدم وثوق رئیس جمهور(معمولا رسم و قاعده تشکیل دولت این استکه سه وزیر اطلاعات,فرهنگ و ارشاد و امور خارجه با نظر و تایید مقام رهبری به مجلس معرفی شوند).به حدی که سفرای پیشنهادی اقای متکی عموما مورد تایید رئیس جمهور واقع نمیشد وتا جاییکه حدود 50 سفارت خانه ما سفیر نداشت.وسخن کوتاه اینکه این حرکت رئیس جمهور چندان دور از ذهن نبوده است.

ولی و ولی ,باید از این اقای ابراهیمی سوال کرد که عزل کنندگان این مازندرانی ایا از اصولگرایان تمامیت خواه است
.حتما منتظر میماند که تئوریسینهایش چه میگویند و از چه سیاست توجیهی انشقاق اصولگرایان استفاده میکنند. انوقت مرثیه را واگیر کند..اری این نشان از اقتدار اقای دکتر اخمدی نژاد است و این عزلها ,خرسندی مخالفین تفکر دولتیان را در بر دارد و عزای ناسیونالیستهای مازندرانی و دوستداران متکی در این تربت پاک.و اگر خدای ناکرده (پس از صد سال) پیرو راه کردانها گردد.چه کسی در سالگردش سخنرانی خواهد کرد و چه خواهند گفت؟.اگر متکی ,این ببر مازندران از دفاع خود بر نیاید و توقعات نا معقول پیشنهادی را برای ملت باز نگوید و مثل مرحوم کردان,برای حفظ ابروی دولت اسناد را علنی نکند و ترسو مابانه و محافظه کارانه همه را در دل خود نگه دارد و شاید موجب....,به مازندرانی و ایرانی مدیون خواهد بود.و ابراهیمیها و احمدی نژادها نیستند که در سالگرد وی سخنرانی کنند.او شش سال وزیر بود ,وزیر کابینه ای که اکثریت ملت با جان و دل به ان رای دادند , مجلسیان که نمایندگان ایرانند,به وی رای اعتماد دادند.هرچند که دولت اختیار دارد ولی به نوعی به رای نمایندگان که رای ملت است بی احترامی کرده است..ووووو خاوری
نا شناس 25 آذر 1389
من خودم در ستاد آقای احمدی نژاد برای ایشان تبلیغ می کردم هرگز فکر نمی کردم او چنین برخوردی را با فرزند شمال بکند تذکرات را به مقتدایمان علی زمانمان رهبر فرزانه می سپاریم حقیقتا از رئیس جمهور چنین انتظاری نداشتیم.
ay 27 آذر 1389
درود وسلام وتبریک به دکتر احمدی نژاد امیدواریم این اعتماد بنفس بر سر هادی ابراهیمی و قناعت تکرار گردد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.